január 25, 2017

Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Written by

Ez a fejezet akkor segít neked, ha az előző fejezetek feladatait már megcsináltad. Van egy működő blogod, jelen, vagy a közösségi médiában és a SEO kampányod + Adwords is hozza a látogatók százait.

Milyen lépései vannak a konverzió optimalizálásnak?
Elemezd a weboldalad és mérd a konverziót.
Apró lépésenként kezdd el az A/B split tesztelést.
Amely változtatás növekedést hoz azt hagyd meg.
Ne állj meg, mert soha nem lesz tökéletes :-(

A konverzió optimalizálásnál sok apró döntéssel kerülsz szembe és ezen döntésekből tudsz javulásokat elérni.
Mit jelent a konverzió és miért fontos?
A konverzió a cél teljesülése amiért a weboldalad létezik. Amennyiben internetes webáruházad van, akkor 1 vásárlás = 1 konverzió. Ha szolgáltató céged van, akkor 1 árajánlatkérés = 1 konverzió. A konverzió százalékos értékét úgy tudjuk kiszámolni, ha a látogatók számát elosszuk a teljesült célok számával. Azaz, ha 100 látogatóból 10 feliratkozik, akkor 10%-os a feliratkozási konverziód. Ezt lehet javítani, ha ügyesen módosítod a landing oldalad. Ne arra gondolj majd, hogy több látogató kell, hanem tökéletesítsd a landing oldalad.

Egyszerűsíts: Ha túlzsúfolt a feliratkozási oldalad, akkor törölj elemeket és mérd a feliratkozás mértékét.
Színezz! A színek használata kiemelten fontos. A szöveges leírás legyen fekete-fehér háttéren, DE a feliratkozó űrlap színes háttéren fehér. Ki kell emelned az űrlapot a tömegből, ezért ne használj sok színt.
Egyértelmű: A gombnak, amire kattintani kell legyen lekerekített széle, gomb hatású legyen és nem árt, ha úgy is viselkedik.
Mikro és makro konverziók fogalma
Minden egyes konverzió makro konverziókból épül fel. Nézzük meg milyen lépésekből áll egy feliratkoztatás:

A látogató megérkezik a weboldalad nyitóoldalára.
Meglátja az ingyen letölthető csalidat és rákattint.
Elolvassa a szöveget, vagy szkennel…
Eldönti 1 másodperc alatt megéri-e az email címét megadnia a letölthető anyagért.
Beírja az email címét.
Kattint a LETÖLTÖM gombra.

A keresőoptimalizálás makro konverziók lépésenként optimalizálhatóak ebben az esetben. Az ingyenes csali grafikája lehet harsányabb színesebb, a landing oldal szövege lehet rövidebb, vagy hosszabb, feltehetsz videót, amivel erősítheted a konverziós értéket.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Proudly powered by WordPress and Sweet Tech Theme